Dzikie rośliny – które warto włączyć do diety?

Dzikie rośliny – które warto włączyć do diety?

10 marca 2019 Wyłącz przez Jarek

Dzikie rośliny przez wiele lat stanowiły tylko ozdobę naszych stołów – mało komu przychodziło do głowy, aby mniszka lekarskiego, nagietka, stokrotki, bratka, podbiału czy nasturcję dodać do sałatki bądź innej potrawy. Tymczasem okazuje się, że w pośród nich można znaleźć prawdziwe perełki, które mają wspaniały wpływ na nasze zdrowie. Mniszek lekarski, czyli popularnie mlecz, to doskonałe źródło witamin z grupy B, C, beta-karotenów oraz minerałów. Dobrze działa na układ pokarmowy, reguluje pracę pęcherza moczowego, a także łagodzi stres. Do swojej diety warto włączyć też nasturcje, które zawierają dużo soli mineralnych oraz błonnika.

Mają także działanie bakteriobójcze. Mało kto próbował pewnie kiedykolwiek sałatki z bratkiem. Tymczasem ten niepozorny kwiatek bardzo dobrze wpływa na naczynia krwionośne, a także jest pomocny przy chorobach wzroku. Przy następnej okazji do gotowania, warto więc sprawdzić, jakie rośliny znajdziemy w naszym ogrodzie. Część z nich jest bardziej wartościowa niż nam się wydaje.

izolat białka sojowego do odżywek