Zgłoszenia w trybie administracyjnym

Zgłoszenia w trybie administracyjnym

6 kwietnia 2019 Wyłącz przez Jarek

W końcu nadszedł ten dzień, kiedy zaczynamy wszystko od nowa. Są nowe marzenia, plany i osoby w życiu . Podjęliśmy też ważną decyzję o sprzedaży mieszkania w dużym mieście i zakupu domku na wsi.

I tu pojawia się problem, bo wcześniejszy współmałżonek, który miał stać się przeszłością powraca jak bumerang w postaci wielkiego problemu. Okazuje się, że wciąż jest u nas zameldowany, a my już mamy kupca na nieruchomość i wszystkie dokumenty są złożone u notariusza. Co teraz? Otóż najlepiej nie wpadać w panikę i spokojnie podejść do sprawy.

Bardzo pomocny będzie notariusz, który doskonale wie, co w takiej sytuacji należy zrobić i wyjaśni nam, na czym polega procedura wymeldowania w trybie administracyjnym. Otóż wymeldowanie osoby, która nie przebywa w miejscu stałego zameldowania może nastąpić na podstawie decyzji administracyjnej wydanej przez burmistrza lub prezydenta miasta. Naszym obowiązkiem jest złożyć podanie z prośbą o wszczęcie postępowania w sprawie wymeldowania w odpowiednim urzędzie miasta bądź gminy.

Następnie sprawa jest dokładnie badana i urząd wzywa wskazane przez strony osoby, które będą świadkami i złożą odpowiednie wyjaśnienia. Musimy pamiętać, że jesteśmy zobowiązani złożyć odpowiednie dokumenty. Jednym z nich jest przykładowo wyrok orzekający eksmisję, tytuł prawny do lokalu oraz sentencja wyroku rozwodowego.

Tytuł prawny do lokalu oczywiście musi być odpisem aktu notarialnego. Taki odpis otrzymamy bez żadnych problemów za niewielką opłatą w placówce, gdzie zostały podpisane wszystkie dokumenty dotyczące zakupu.